Wspólnie łączymy świat
Adaptery podróżne pozwalają podłączyć urządzenia przenośne w dowolnym miejscu na świecie. Szwajcarska firma WorldConnect AG chciała przyspieszyć dostawy tych produktów i zwiększyć ich dostępność. Dlatego nawiązała współpracę z DACHSER celem reorganizacji logistyki.
To coś, bez czego biznesmeni i turyści nie powinni opuszczać domu. Świadomość, że zapomnieli zabrać adaptera podróżnego przychodzi zazwyczaj w momencie, gdy bateria w smartfonie, laptopie lub elektrycznej szczoteczce do zębów zaczyna się rozładowywać. Ponieważ w różnych krajach obowiązują różne standardy, to nie zawsze konkretna wtyczka pasuje do danego gniazdka. Adaptery podróżne rozwiązują ten problem.
WorldConnect AG ma swoją siedzibę Szwajcarii i jest wiodącym na świecie producentem tych pomocnych urządzeń klasy premium. Pod marką SKROSS sprzedaje do ponad 150 krajów wysokiej jakości adaptery z opatentowanym systemem przesuwnym. Urządzenia te można kupić w sklepach z elektroniką, wolnocłowych na lotniskach czy na pokładach samolotów. W ofercie WorldConnect AG znajdują się również power banki, ładowarki USB oraz wiele innych kabli do ładowania i przesyłania danych.
Produkty marki SKROSS, przeznaczone dla osób często podróżujących, ale zanim trafią na sklepowe półki, same muszą przebyć duże odległości. Na przykład adaptery podróżne są produkowane w Tajlandii przez byłą spółkę-matkę WorldConnect AG, Noventę, a po zmontowaniu, najczęściej drogą morską, trafiają do Europy.
Relacje oparte na zaufaniu
Już w 2015 roku DACHSER Air & Sea Logistics w Szwajcarii rozpoczął realizację czarterowych przesyłek dla WorldConnect AG, w szczególności dotyczyło to frachtu morskiego z Azji do Europy. Współpraca ta okazała się na tyle owocna, że od stycznia 2020 roku DACHSER bezpośrednio z portu w Hamburgu zarządza magazynowaniem i dystrybucją produktów marki SKROSS w Europie.
Czasami trzeba pracować z ludźmi, z którymi rozmawia się tylko przez telefon, ponieważ znajdują się setki kilometrów od nas. Ale zdecydowanie lepiej jest wiedzieć, że ma się w pobliżu kogoś, kto może rozwiązać problemy, a co najważniejsze, można mieć z nim osobisty kontakt" - Christian Ernst, Co-CEO WorldConnect AG
„Dla WorldConnect AG opracowaliśmy zintegrowany model, który obejmuje szereg usług logistycznych” – mówi Samuel Haller, Country Manager Air & Sea Logistics DACHSER w Szwajcarii, który opiekuje się tym klientem od początku współpracy. Zwraca uwagę, że koordynacja międzykontynentalnych łańcuchów dostaw z różnymi przewoźnikami, lokalizacjami i kontaktami w każdym kraju to skomplikowana sprawa.
Ta złożoność znajduje również odzwierciedlenie w liczbie zaangażowanych w proces oddziałów DACHSER na świecie. Dział eksportu morskiego DACHSER w Tajlandii jest odpowiedzialny za organizację eksportu adapterów podróżnych. Odpowiada za odbiór towaru z tamtejszych fabryk , odprawę celną i załadunek na statki płynące do Europy.
„Dzięki konsolidacji różnych zadań, oferujemy klientowi efektywny i przejrzysty proces” – mówi Jesper Larsen, Managing Director Air & Sea Logistics South East Asia w DACHSER. „Ponieważ DACHSER w Tajlandii
koordynuje również odbiór towarów, mamy bezproblemowe połączenie z europejską siecią lądowych portów tranzytowych DACHSER”. Po dotarciu do Hamburga, DACHSER odbiera towary i transportuje je do magazynu w porcie. „Wszystko działa jak w zegarku” – mówi Larsen.
Dodatkowe usługi DACHSER
W magazynie w Hamburgu DACHSER świadczy kilka dodatkowych usług. Kartony – składowane oddzielnie lub w niektórych przypadkach ułożone na paletach przemysłowych – są rozładowywane i układane na europaletach.
Większość przesyłek zostanie później przewieziona siecią transportu drogowego DACHSER oraz przesyłkami kurierskimi, ekspresowymi i paczkowymi do ponad tysiąca punktów sprzedaży SKROSS w całej Europie. Niewielka część produktów płynie dalej z Hamburga do portów na innych kontynentach.
„Ścisła współpraca pomiędzy naszymi działami logistycznymi umożliwia nam sprostanie wyzwaniom, jakie wynikają z zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw” - mówi Haller. Dodaje, że szczególnie pandemia jest odpowiedzialna za ogromne opóźnienia w łańcuchach dostaw.
Ralf Hansen, dyrektor generalny w DACHSER w Hamburgu, zgadza się z tym: „Jedynym sposobem na zniwelowanie opóźnień są usługi typu dovetail – w ten sposób maksymalizujemy wydajność” - wyjaśnia Hansen, który nadzoruje organizację usług magazynowych i transportu lądowego.Haller i jego zespół są odpowiedzialni za ogólne zarządzanie stroną operacyjną DACHSER.
Haller i jego zespół są odpowiedzialni za ogólne zarządzanie stroną operacyjną DACHSER.
Bliskość to kolejny argument, który zadecydował o tym, że WorldConnect AG postanowiła skorzystać z pomocy DACHSER przy reorganizacji swojej logistyki. Lokalizacja magazynu w obrębie portu w Hamburgu eliminuje zbędne przejazdy i przyspiesza dostawy. „Dzięki przeniesieniu magazynu z Austrii do Hamburga udało nam się osiągnąć nie tylko znaczne oszczędności w zakresie kosztów dostawy kontenerów, ale także zauważalnie zmniejszyć ślad węglowy WorldConnect AG. Dzięki europejskiej sieci drobnicowej DACHSER oraz jej globalnej sieci frachtu lotniczego i morskiego poprawiliśmy również nasze czasy tranzytu” – mówi Haller.
„Teraz, gdy produkty docierają do magazynu kilka dni wcześniej niż do tej pory, szybciej trafiają też do klientów” – dodaje Hansen. Jest to szczególnie ważne, gdy mamy do czynienia z produktami klasy premium.
„Naszym celem jest oferowanie klientom wyższego standardu niż w przypadku towarów produkowanych masowo, a to obejmuje również logistykę” – podkreśla Violeta Radisavljevic, Head of Supply Chain w WorldConnect AG. Zauważa również, że współpraca z DACHSER okazała się strategicznie i ekologicznie korzystna. Haller dodaje: „Obie firmy postawiły sobie za cel połączenie świata przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższej jakości”. Wspólnie pracujemy, aby to urzeczywistnić.