Mercedes-Benz Trucks i DACHSER podpisują list intencyjny: zamówienie 50 ciężarówek eActros LongHaul
DACHSER podpisał list intencyjny na zamówienie 50 dalekobieżnych ciężarówek akumulatorowo-elektrycznych od Mercedes-Benz Trucks. E-truck o zasięgu około 500 km będzie gotowy do produkcji seryjnej do 2024 roku. eActros LongHaul, jako pojazd z nadwoziem wymiennym o wysokości składowania 1 120 mm to kolejny element realizacji strategii ochrony klimatu firmy DACHSER.
Dostawca usług logistycznych DACHSER planuje powiększyć swoją europejską flotę o 50 pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz eActros LongHaul, zaprezentowanych na tegorocznych targach IAA Transportation. W tym celu podpisał list intencyjny z Mercedes-Benz Trucks na zamówienie eActros LongHaul skonfigurowanego jako pojazd z nadwoziem wymiennym 6x2 o wysokości składowania 1.120 mm. W ten sposób firma DACHSER znacznie powiększa swoją flotę pojazdów elektrycznych. Ten e-truck, o zasięgu około 500 km na jednym ładowaniu, ma być gotowy do produkcji seryjnej do 2024 roku.
Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services at Mercedes-Benz Trucks "DACHSER jest dla nas bardzo cennym klientem w zakresie zrównoważonego transportu. DACHSER był już zaangażowanym partnerem podczas testów eActros 300/400 dla transportu ciężkiego. Tym bardziej cieszymy się, że firma logistyczna planuje w kolejnym kroku postawić także na eActros LongHaul, co wzmacnia naszą e-strategię."
Alexander Tonn, Chief Operating Officer (COO) Road Logistics w DACHSER, mówi: "Ten list intencyjny podkreśla nasze zaangażowanie w rozwój i testowanie przyjaznych dla środowiska napędów stosowanych w pojazdach użytkowych. Duży zasięg eActros LongHaul umożliwi nam bezemisyjny transport towarów pomiędzy naszymi europejskimi lokalizacjami, nawet przy dużej ładowności i na długich dystansach. Jest to ważny element długoterminowej strategii ochrony klimatu DACHSER."
Ten list intencyjny podkreśla nasze zaangażowanie w rozwój i testowanie przyjaznych dla środowiska napędów stosowanych w pojazdach użytkowych. Duży zasięg eActros LongHaul umożliwi nam bezemisyjny transport towarów pomiędzy naszymi europejskimi lokalizacjami, nawet przy dużej ładowności i na długich dystansach. Jest to ważny element długoterminowej strategii ochrony klimatu DACHSER.
Alexander Tonn, Chief Operating Officer (COO) Road Logistics at DACHSERW ramach swojej koncepcji zrównoważonej dostawy miejskiej "DACHSER Emission-Free Delivery" firma już od 2018 roku wykorzystuje pojazdy z napędem elektrycznym, takie jak FUSO eCanter i eActros. W jedenastu miastach europejskich, lokalne przesyłki w określonych strefach wewnątrz miast dostarczane są przez neutralne pod względem emisji CO2 ciężarówki i furgonetki z napędem elektrycznym.W logistyce ostatniej mili DACHSER wykorzystuje również elektrycznie wspomagane rowery towarowe. Projekt pilotażowy dystrybucji przesyłek elektrycznymi rowerami towarowymi w Stuttgarcie zwyciężył w konkursie "Zrównoważona logistyka miejska" w 2018 roku organizowanym przez Federalne Ministerstwo Środowiska i Federalną Agencję Ochrony Środowiska w Niemczech.
"Mamy bardzo dobre doświadczenia w logistyce miejskiej z wykorzystaniem pojazdów BEV. Logiczne było zatem wykonanie kolejnego kroku – transportów długodystansowych - wspólnie z Mercedes-Ben Trucks" - mówi Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) w DACHSER.
Mercedes-Benz eActros LongHaul
Inżynierowie ds. rozwoju w Mercedes-Benz Trucks projektują eActros LongHaul tak, aby pojazd i jego komponenty spełniały te same wymogi wytrzymałościowe, co konwencjonalny Actros długodystansowy. W praktyce oznacza to, że taki pojazd ma do pokonania 1,2 mln kilometrów w trasie przez dziesięć lat. W akumulatorach zastosowanych w eActrosie LongHaul wykorzystano technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one przede wszystkim długą żywotnością i większą ilością energii użytkowej. Akumulatory zastosowane w eActrosa LongHaul można naładować z 20 do 80 procent w mniej niż 30 minut przy korzystaniu ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata. Trzy zestawy akumulatorów zapewniają pojemność całkowitą ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne jako część nowej e-osi, generują moc ciągłą 400 kW i moc szczytową ponad 600 kW.
Mamy bardzo dobre doświadczenia w logistyce miejskiej z wykorzystaniem pojazdów BEV. Logiczne było zatem wykonanie kolejnego kroku – transportów długodystansowych - wspólnie z Mercedes-Ben Trucks
Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) at DACHSEROprócz ciągnika siodłowego, Mercedes-Benz Trucks już w momencie wprowadzenia pojazdu na rynek, będzie produkował także sztywne warianty eActros LongHaul. Dzięki temu klienci będą wybierać z różnych opcji, by w pełni korzystać z elektrycznego transportu.