Już dziś przygotuj się na technologie jutra
Logistyka jest coraz bliżej przejścia na technologie zeroemisyjne. Ramy prawne tego procesu zostały określone już dawno. W nadchodzących latach należy przyspieszyć prace nad rozwojem odpowiednich rozwiązań i przygotowaniem ich do wprowadzenia na rynek. DACHSER już teraz podejmuje szereg działań w tym kierunku oraz wdraża tego typu innowacje w swojej sieci. Oto co myśli na ten temat Burkhard Eling, CEO DACHSER.
Wysiłki DACHSER w zakresie zeroemisyjności dotyczą przede wszystkim pojazdów użytkowych, które nie emitują CO2, ani tlenków azotu. Która technologia zwycięży? Będzie to zależało od stopnia rozwoju, ale przede wszystkim konkretnego przypadku zastosowania danego rozwiązania. Ponieważ nawet w przyszłości o praktycznej wartości pojazdu użytkowego nadal decydować będą ładowność i czas eksploatacji. Obecnie samochody ciężarowe z napędem elektrycznym są wykorzystywane w dostawach miejskich, ale także w regionalnych przewozach wahadłowych. Natomiast w transporcie długodystansowym przewagę mają wodorowe ogniwa paliwowe.
Otwartość na nowe technologie
Jako dostawca usług logistycznych jesteśmy otwarci na technologie oraz koncentrujemy się na praktycznych korzyściach. Dlatego już dziś analizujemy różne rozwiązania i testujemy w naszej sieci dostępne prototypy lub pojazdy przedseryjne. W ten sposób uzyskujemy cenne informacje, m.in. o tym, jak nowe ciężarówki wpływają na proces załadunku i planowanie pracy oraz jak radzić sobie z wymaganą technologią ładowania ich baterii. Co więcej, pozwala nam zapoznać z nowymi technologiami kierowców przygotowujących się do zawodu.
Obecnie w naszej sieci Road Logistics pracuje kilkanaście wózków akumulatorowo-elektrycznych. I nadal inwestujemy: do końca 2023 r. kupimy dodatkowe 50 ciężarówek i 1000 osobówek elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ich ładowania. Chcemy także jak najszybciej rozpocząć testy ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jednak biorąc pod uwagę, jak mało takich pojazdów jest dostępnych na rynku, przyjdzie nam zapewne jeszcze poczekać na to, aż staną się one powszechne. Do tego czasu naszym zadaniem jest jak najbardziej efektywna eksploatacja floty pojazdów z silnikami wysokoprężnymi Euro 6. Oznacza to maksymalne wykorzystywanie przestrzeni ładunkowej każdego samochodu ciężarowego, co jest skutecznym sposobem ograniczania emisji.