Jak wybrać partnera do obsługi globalnych łańcuchów dostaw?
Robert Pastryk kieruje oddziałem Air & Sea Logistics w Polsce już od 9 lat. Poniżej krótka rozmowa, o tym co jest ważne dla klientów i co może zaoferować DACHSER jako operator logistyczny.
Co klienci biorą pod uwagę, wybierając partnera logistycznego do obsługi międzykontynentalnych łańcuchów dostaw?
To, co jest bardzo ważne dla klientów - i na co kładziemy w Dachser duży nacisk - to bezproblemowa obsługa, niezawodność i przewidywalność. Jak to rozumieć? Polskę dzieli od wschodniego wybrzeża Chin około 8 tysięcy kilometrów, a od USA – blisko 7 tysięcy km. Naszym zadaniem jest więc zagwarantowanie, że mimo tak ogromnych odległości transport przebiegnie sprawnie i na czas. Tak, by klient mógł z możliwie najwyższą dokładnością planować swoje operacje biznesowe. Pracując z doświadczonym partnerem logistycznym przedsiębiorcy mogą się więc skupić na głównym biznesie. To operator dba, by szczyty sezonowe, zmiany przepisów czy nieprzewidzianie zdarzenia w możliwie minimalnym stopniu miały wpływ na działalność klientów.
Czy najważniejszym kryterium dla wielu przedsiębiorców nie pozostaje jednak cena?
Optymalizacja kosztów jest oczywiście bardzo ważna. Trzeba jednak pamiętać, że obsługa światowych łańcuchów dostaw to bardzo skomplikowany proces, w którym wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Dla Dachser priorytetem jest najwyższa jakość serwisu. Dzięki temu, że mamy blisko 400 własnych oddziałów w 44 krajach, nie musimy korzystać z pośredników i mamy kontrolę nad całym łańcuchem dostaw. To pozwala nam na zachowanie wszędzie jednolitych, wysokich standardów obsługi.
Gdyby miał Pan wskazać główną przewagę konkurencyjną Dachser na tle innych operatorów, to co by nią było?
Atutem Dachser jest niewątpliwie globalna sieć oddziałów i połączeń. W naszych codziennych operacjach kierujemy się filozofią „Interlockingu”, czyli integrujemy działalność w obszarze logistyki morskiej i lotniczej z naszą europejską siecią drogową. Dzięki temu jesteśmy w stanie oferować najlepsze rozwiązania dla całych łańcuchów dostaw. Jako jeden z nielicznych operatorów w skali globalnej obsługujemy znaczną część wszystkich przesyłek całkowicie w ramach własnych struktur - od momentu nadania po dostawę do finalnego odbiorcy. Dysponujemy jednym z najbardziej rozbudowanych systemów transportu drogowego w Europie, dzięki czemu towary po dotarciu do portu morskiego lub lotniczego są sprawnie przewożone bezpośrednio do punktu przeznaczenia. Zapewniamy też kompleksową obsługę formalności celnych w ramach własnej agencji. Przedsiębiorcy zyskują więc niezawodny serwis od A do Z.
Dachser, firma rodzinna z siedzibą w Kempten w Niemczech, oferuje logistykę transportu, magazynowania oraz spersonalizowanych usług w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics). Oferty firmy dopełniają kompleksowe usługi w zakresie logistyki kontraktowej oraz rozwiązania branżowe. Niezawodna sieć transportowa – zarówno w Europie, jak i na pozostałych kontynentach – w połączeniu z całkowicie zintegrowanymi systemami IT zapewniają dostęp do inteligentnych rozwiązań logistycznych na całym świecie.
Rozmowa z Robertem Pastrykiem, dyrektorem generalnym Dachser Air & Sea Logistics Polska