Elektryczne rowery DACHSER w coraz większej liczbie miast
DACHSER, międzynarodowy operator logistyczny, rozszerza swój projekt innowacyjnej logistyki miejskiej o kolejną metropolię. Żółto-niebieskie rowery z napędem elektrycznym, które od jakiegoś czasu można zobaczyć na ulicach Stuttgartu, Tybingi czy Fryburga, będą odtąd jeździć także po Kolonii.
E-rowery do obsługi transportów na tzw. ostatniej mili zostały idealnie dostosowane do poruszania się w miejskich warunkach. Wyposażono je w tylne kontenery o wysokości dwóch metrów, w których można przewozić ładunki o wadze do 250 kilogramów. Każdego dnia pojazdy rozwożą przesyłki po mieście z tzw. mikrohubu, czyli magazynu zlokalizowanego w pobliżu centrum, gdzie paczki trafiają co rano z lokalnego oddziału DACHSER. Elektryczne rowery dostawcze mogą korzystać nie tylko ze wszystkich ścieżek rowerowych, ale też z niektórych stref dla pieszych. Mogą także swobodnie poruszać się w obrębie tzw. stref niskiej emisji.
Nasze dotychczasowe doświadczenia są bardzo pozytywne, podobnie jak opinie klientów.
Alexander Haak, kierownik oddziału DACHSER w Kolonii- Nasze dotychczasowe doświadczenia są bardzo pozytywne, podobnie jak opinie klientów. W dłuższej perspektywie planujemy nie tylko powiększyć flotę elektrycznych rowerów, ale też wykorzystywać elektryczne, nieemitujące spalin ciężarówki przy dostawach do mikrohubów. Oczywiście nie zdołamy przewieźć rowerem każdej przesyłki, ale ich używanie w połączeniu z innymi pojazdami uważamy za świetne, proekologiczne rozwiązanie - mówi Alexander Haak, kierownik oddziału DACHSER w Kolonii.
Projektu innowacyjnej logistyki miejskiej
W ramach projektu innowacyjnej logistyki miejskiej, w którym bierze udział centrum logistyczne DACHSER w Kolonii, operator tworzy zestaw narzędzi do zrównoważonych i innowacyjnych dostaw w obliczu rosnących wyzwań związanych z ograniczeniami ruchu w centrach europejskich metropolii. W zależności od lokalnych uwarunkowań poszczególne oddziały DACHSER mogą korzystać z rozwiązań, które są najlepiej dopasowane do konkretnych wymagań w danym mieście. Realizacja dostaw pojazdami o zmniejszonej lub zerowej emisji spalin służy nie tylko poprawie jakości powietrza, ale też stanowi odpowiedź na problem korków i ograniczeń dla konwencjonalnych samochodów dostawczych.