Cofnij
Magazine

Dachser Polska w akcji „Dwie Godziny dla Człowieka”

Dachser Polska, globalny operator logistyczny, zachęca swoich pracowników, żeby 15 maja skończyli pracę o dwie godziny wcześniej i przeznaczyli ten czas na pielęgnowanie relacji z osobami z bliższego oraz dalszego otoczenia. Firma, zatrudniająca blisko 600 osób w całej Polsce, po raz kolejny bierze udział w kampanii „Dwie Godziny dla Rodziny”, jednak w tym roku, ze względu na wyjątkowe okoliczności związane z pandemią, akcja przybrała odsłonę „Dwie Godziny dla Człowieka”.

Logo akcji

W tegorocznej edycji kampanii chodzi nie tylko o spojrzenie na najbliższą rodzinę, ale i osoby z otoczenia – kolegów z pracy, sąsiadów, przyjaciół, znajomych etc. Wywołane przez pandemię zmiany codziennego życia, rytmu dnia czy planów u wielu osób powodują niepewność i obawy. Izolacja może też pogłębiać uczucie osamotnienia. Warto zastanowić się, kto z rodziny czy dalszego otoczenia potrzebuje uwagi i wsparcia – w sensie dosłownym lub po prostu w formie zainteresowania, rozmowy, życzliwej wiadomości. Dachser to pracodawca, który wspiera zachowanie zdrowych proporcji pomiędzy pracą i życiem prywatnym oraz zgadza się z ideami promowanymi przez organizatora akcji, Instytut Humanites, dlatego firma włączyła się także w jej tegoroczną edycję.

„Gdy wybuchła pandemia duża część naszych pracowników właściwie z dnia na dzień przeszła na pracę zdalną, a osoby, które pozostały na miejscu musiały zorganizować sobie pracę na nowo w okrojonym składzie i nowych warunkach. W  magazynach i biurach ludzie pracują w innych zespołach, na innych zmianach, a kontakty między nimi są ograniczone do niezbędnego minimum. Zniknęła cała sfera interakcji, które odpowiadają za atmosferę w miejscu pracy. Od początku tworzenia Dachser w Polsce ta atmosfera była dla nas kluczowym elementem, zwłaszcza, że ten element ma duży wpływ na samopoczucie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Każdy, wyrwany z codzienności, ma prawo czuć dyskomfort, a nawet niepokój. Akcja „Dwie Godziny dla Człowieka” jest bardzo dobrą okazją, żeby okazać empatię i zadbać o dobrostan osób z otoczenia, dlatego zachęcamy naszych pracowników do wykorzystania dwóch godzin wolnego w taki właśnie sposób”, mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, Prezes Dachser w Polsce.

Motyw przewodni

Co roku kampania ma inny motyw przewodni – pomysł, który można zrealizować w ramach pielęgnowania bliskich relacji. W 2020 r. tym motywem jest „Pokoleniowy Klub Filmowy”. Wspólne oglądanie filmów fabularnych, dokumentalnych albo rodzinnych, tworzenie amatorskich nagrań czy rozmowa o kinie to dobry sposób na czas z bliskimi lub po prostu chwilę wytchnienia.

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Renata Krukowska