DACHSER Polska rozwija biznes i oddziały
DACHSER, jeden z wiodących operatorów logistycznych, zwiększył powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma, która w Polsce specjalizuje się w obsłudze eksportu, rozbudowała m.in. terminale przeładunkowe i obecnie dysponuje ok. 48 tys. mkw. powierzchni operacyjnej. Tymczasem w toku są kolejne inwestycje – we Wrocławiu i w podłódzkim Strykowie. Powiększanie oddziałów wynika z rozwoju biznesu DACHSER w Polsce. W 2018 r. firma zwiększyła obroty o 16%, do ponad 451 mln zł, a liczba przewiezionych przesyłek wzrosła o 15%, do 1,56 mln.
W Polsce operator od lat rośnie w tempie dwucyfrowym, zwiększając obroty, wolumen przesyłek, a także ich tonaż. W 2018 r. krajowy Dachser przewiózł 546,8 tys. ton towarów, czyli o 11% więcej niż rok wcześniej.
„Dachser Polska rozwija się obsługując krajowy eksport, zwłaszcza do Niemiec i systematycznie zwiększa udział na tym rynku, przejmując kolejnych klientów. Podstawą naszego biznesu jest rozbudowana sieć połączeń i oddziałów. To dzięki niej Dachser jest europejskim liderem w obsłudze drobnicy. Wszystkie polskie oddziały są zintegrowane z tym systemem, ale pracujemy, by jeszcze bardziej zwiększać liczbę codziennych bezpośrednich połączeń, co przekłada się na krótszy czas transportu. Dynamiczny rozwój wolumenu powoduje, że uruchamiamy coraz to nowe codzienne połączenia z innymi oddziałami w całej Europie. Z Polski na bezpośrednich codziennych liniach dojeżdżamy do praktycznie wszystkich naszych oddziałów w Niemczech. Jakość i szybkość serwisu to nasza główna przewaga konkurencyjna, którą przyciągamy nowych klientów, w tym z ogromnych branż, takich jak DIY czy chemiczno-kosmetyczna. Wzrost biznesu idzie w parze z rozwojem naszych oddziałów, stąd nowe inwestycje” – komentuje dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.
Oprócz transportu drogowego i logistyki kontraktowej operator rozwija się także w obszarze obsługi cargo morskiego i lotniczego. Dachser Air & Sea Logistics w Polsce dysponuje m.in. bezpośrednimi morskimi połączeniami drobnicowymi z głównymi portami w Chinach, a praktycznie cały świat obsługuje poprzez huby w Hamburgu i Frankfurcie (odpowiednio - przesyłki morskie i lotnicze).
„Import z Chin systematycznie rośnie. Nasze stałe linie – do Sosnowca i Warszawy – obsługują coraz większy wolumen przesyłek. W związku z tym planujemy uruchomienie kolejnych bezpośrednich połączeń. Jednocześnie w związku z napięciami handlowymi na linii Państwo Środka - USA, rośnie rola wymiany handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Europą, na czym zyskuje także Polska. To zjawisko również ma pozytywny wpływ na nasz biznes. Wszystko to w połączeniu z jakością serwisu przełożyło się na istotny wzrost obsługiwanych przez nas wolumenów w 2018 r.” – mówi Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.
Rozwój Dachser w Polsce
Rozwój działalności Dachser w Polsce powoduje, że firma zwiększa powierzchnię do operacji logistycznych – przede wszystkim na potrzeby przeładunków, ale też logistyki kontraktowej. Wiosną 2019 r. firma dwukrotnie powiększyła oddział w Szczecinie, a kilka miesięcy wcześniej Dachser Poznań zaczął korzystać z powiększonego również dwa razy terminalu przeładunkowego. Z kolei w Strykowie dwukrotnie większy terminal x-dockowy zaczął działać w jesienią 2018 r. W III kw. zeszłego roku Dachser dodał też nową powierzchnię w oddziałach w Gdańsku i we Wrocławiu. Z kolei latem 2018 r. Dachser zaczął obsługiwać przesyłki w dwa razy większym niż dotychczas obiekcie w Sosnowcu. W efekcie operator zarządza w Polsce łącznie ok. 48 tys. mkw. powierzchni. To jednak nie koniec inwestycji. Obecnie trwa budowa nowego wrocławskiego oddziału operatora, a także budowa nowoczesnego biurowca w Strykowie, dokąd zostanie przeniesiona siedziba firmy. Dachser zakłada, że obie te inwestycje zostaną oddane do użytku na przełomie lat 2019 i 2020.