Cykl od stażysty do specjalisty

Nie tylko staż

Sylwia Mikuszewska - od stażu do roli Starszego Specjalisty w Serwisie.

Bywa, że historia zawodowa zaczyna się od stażu i z czasem przeradza się w pełną wyzwań i sukcesów ścieżkę zawodową. O tym, jak wyglądały pierwsze dni, jakie były największe lekcje i dlaczego atmosfera w zespole naprawdę ma znaczenie opowiada Sylwia Mikuszewska, która od lat rozwija się w DACHSER.

Sylwia o swojej drodze w DACHSER

1. Kiedy i w jakim dziale rozpoczęłaś staż w naszej firmie? - Sylwia:  „Swoją przygodę z DACHSER rozpoczęłam 18 września 2017 roku w Dziale Handlowym. Byłam wtedy jedyną dziewczyną w programie stażowym i jedyną osobą, która zaczęła pracę jeszcze przed oficjalnym szkoleniem adaptacyjnym. Program ruszał 1 października po trzydniowym szkoleniu w Strykowie."

2. Ile lat pracujesz w DACHSER? - Sylwia:  „We wrześniu minie już osiem lat, więc trochę tego czasu już upłynęło "

3. Jak wyglądała Twoja ścieżka kariery? - Sylwia:  „Pierwszy dzień pracy rozpoczęłam od przejazdu trasą z kierowcą. Zaczęłam nietypowo, bo od działu handlowego, gdzie poznałam naszych klientów. Następnie trafiłam do logistyki kontraktowej, a potem do Serwisu i to właśnie tu zostałam na stałe. Miałam również miesięczny epizod w Dziale Dyspozycji, żeby lepiej poznać cały proces i zobaczyć, jak wygląda praca z tej perspektywy."

4. Co skłoniło Cię do aplikowania na staż właśnie u nas? - Sylwia:  „Po studiach szukałam miejsca, w którym mogłabym zdobyć doświadczenie. Wysyłałam CV do wielu firm, ale program stażowy w DACHSER wyróżniał się tym, że dawał możliwość poznania różnych działów i wybrania tego, w którym praca była dla mnie najciekawsza."

5. Jakie były Twoje pierwsze wrażenia i wyzwania jako stażystki? - Sylwia:  „To była moja pierwsza poważna praca, więc zaskoczyło mnie, że wszyscy mówią sobie na „ty”. Atmosfera w biurze była bardzo przyjazna - wszyscy byli mili i pomocni. Już po miesiącu zostałam sama w biurze jako handlowiec wewnętrzny i zaczęłam wysyłać oferty cenowe oraz wspierać klientów."

6. Czy pamiętasz swoje pierwsze poważne zadanie? - Sylwia:  „Tak. Kiedy pracowałam w logistyce kontraktowej, musiałam przez dłuższy czas zastąpić koleżankę. Nie obyło się bez drobnych pomyłek, ale uważam, że poradziłam sobie naprawdę dobrze."

7. Kto był Twoim mentorem lub największym wsparciem na początku kariery? - Sylwia:  „Nie było jednej konkretnej osoby. W każdym dziale byłam miło przyjęta i mogłam liczyć na wsparcie całego zespołu."

8. Jakie szkolenia najbardziej przyczyniły się do Twojego rozwoju? - Sylwia:  „Zdecydowanie szkolenia z kompetencji miękkich, jak np. „Trudny klient” czy „Feedback”. Na początku wyzwaniem była dla mnie rozmowa telefoniczna z klientami, ale z czasem i po odbyciu szkoleń, stało się to dla mnie dużo łatwiejsze."

9. Z jakich osiągnięć zawodowych jesteś najbardziej dumna? - Sylwia:  „Najwięcej nauczyłam się w Serwisie. Jestem dumna z tego, że opanowałam obsługę przesyłek celnych, dostałam awans na Starszego Specjalistę, samodzielnie wdrożyłam nowego klienta od podstaw oraz przeprowadziłam szkolenia z podstaw Excela w naszym oddziale."

10. Jaką radę dałabyś sobie z początku kariery, wiedząc to, co wiesz teraz? - Sylwia:  „Zdecydowanie: wierzyć w siebie i swoje umiejętności, i... mniej się stresować."

11. Co najbardziej cenisz w pracy w naszej firmie? - Sylwia:  „Ludzi i atmosferę. Mam najlepszy zespół, jaki mogłam sobie wymarzyć. Cenię też możliwość rozwoju dzięki licznym szkoleniom organizowanym przez DENO."

12. Co według Ciebie wyróżnia DACHSER jako pracodawcę? - Sylwia:  „Przede wszystkim atmosfera, ale też realna możliwość rozwoju. Jeśli ktoś chce się uczyć, ma dostęp do wielu szkoleń. Fajne jest również to, że nowy pracownik może zobaczyć, jak działa każdy dział i przechodzi tzw. ścieżkę zdrowia."

13. Jakie cechy lub umiejętności uważasz za kluczowe w naszej branży? - Sylwia:  „Zdolność pracy w zespole i pod presją, dobra komunikacja oraz chęć do nauki. Nasze systemy są rozbudowane i niestandardowe, więc trzeba być gotowym na ciągłe uczenie się."

Dziękujemy za rozmowę!

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Aleksandra Rudnicka Marketing and Communication Specialist