Cofnij
Magazine

COVID-19: aktualne informacje na temat działalności DACHSER w Chinach i Korei Południowej

Przedstawiamy Państwu najnowsze informacje na temat sytuacji rynkowej i obecnego statusu działalności DACHSER w Chinach i Korei Południowej.

Chiny

Wszystkie oddziały DACHSER w Chinach są otwarte, z wyjątkiem oddziału w Wuhan. Począwszy od dnia 2 marca w większości oddziałów pracują pełne zespoły. Nie zdołano jednak jeszcze przywrócić pełnej wydajności działań, z uwagi na trudne lokalne warunki rynkowe związane z brakiem pracowników i kontrolą ruchu. Głównym problemem pozostaje krajowy transport ciężarowy.

Ogólna sytuacja w Chinach

Fabryki powoli wznawiają produkcję. Liczba zakładów produkcyjnych, które wznowiły działalność, wzrosła od zeszłego tygodnia. Produkcja nie wróciła jednak jeszcze w pełni do normy, a niektóre fabryki pozostają zamknięte albo działają z personelem podstawowym. Zasadniczo wszystkie przedsiębiorstwa stopniowo wznawiają działalność. W wielu miejscowościach zgodnie z rozporządzeniem władz w firmach może przebywać ograniczona liczba pracowników, by zapobiec zakażeniom w miejscu pracy. Dlatego też w większości przedsiębiorstw na miejscu jest podstawowy zespół pracowników, a w razie potrzeby część personelu pracuje z domu. Pracownicy powracający z prowincji Hubei przed powrotem do pracy muszą poddać się 14-dniowej kwarantannie. Dotyczy to również kierowców ciężarówek.

Oddziały DACHSER w Chinach

  • Wszystkie oddziały DACHSER w Chinach, z wyjątkiem oddziału w Wuhan, są otwarte i wznowiły działalność. Oddział w Wuhan pozostaje zamknięty do odwołania.
  • Kilka oddziałów DACHSER działa z podstawowym zespołem pracowników z uwagi na lokalne wymogi w zakresie środków zapobiegawczych.
  • Aby nie doszło do wstrzymania działalności, pracownicy przebywający poza biurem, pracują z domu.

W przypadku niektórych procesów dochodzi do opóźnień. Jest to związane z tym, że większość jednostek w łańcuchu dostaw w Chinach nie funkcjonuje z pełną wydajnością.

Logistyka transportu w Chinach

 Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić możliwie płynną obsługę łańcucha dostaw. Należy jednak pamiętać, że inne jednostki w łańcuchu dostaw nie odzyskały jeszcze pełnej wydajności. Przewoźnicy i terminale stopniowo wznawiają działalność z personelem podstawowym. Przewidywane są więc opóźnienia i inne trudności operacyjne.

Transport drogowy:

  • Obecnie głównym problemem w Chinach jest brakująca liczba kierowców ciężarówek.
  • Sytuacja jest szczególnie trudna w przypadku transportu ciężarowego między miastami i między prowincjami ze względu na restrykcyjne przepisy dotyczące ruchu drogowego, skutkujące znacznymi opóźnieniami w kursach.

Transport kolejowy:

  • Przewoźnicy kolejowi z wyjątkiem Wuhan i Yiwu, wznowili działalność w marcu, a od lutego odnotowano zwiększone moce produkcyjne.
  • Terminale kolejowe (oprócz Wuhan) działają w trybie nadgodzin, w celu zwiększenia obsługiwanej liczby kontenerów.
  • Wszystkie urzędy celne, z wyjątkiem Wuhan, pracują.
  • Wznowiono usługi transportu pełnokontenerowego (FCL).
  • Usługi transportu całopojazdowego (FTL) są dostępne.
  • Usługi transportu drobnicowego (LTL) są dostępne w niektórych regionach.

Transport lotniczy:

  • Wraz ze stopniowym wznawianiem produkcji przez fabryki, linie lotnicze zwiększyły liczbę transportów z Chin.
  • Przepustowość nadal stanowi problem, ponieważ wiele linii lotniczych zawiesiło loty pasażerskie.
  • Przewiduje się, że pod koniec marca zmniejszy się dostępna przestrzeń cargo, w związku ze wzrostem produkcji w fabrykach.

Transport morski:

  • Niewystarczająca liczba kierowców ciężarówek i brak sprzętu.
  • Przewoźnicy zmniejszyli liczbę rejsów do i z Chin.
  • Kierunek zachodni: wraz ze wznowieniem produkcji przez fabryki wzrasta ilość przewożonego towaru. Spodziewane są zaległości po pełnym wznowieniu działalności zakładów produkcyjnych, co prowadzi do braku kierowców ciężarówek i  przestrzeni.
  • Kierunek wschodni: odczuwalny niedobór przestrzeni.
  • Terminale morskie działają, z wyjątkiem Wuhan.

Korea Południowa

Zasadniczo zakłady produkcyjne prowadzą normalnie działalność, z wyjątkiem miasta Taegu, w którym niektóre fabryki są zamknięte z uwagi na zarażenie pracowników wirusem.  Biznes w znacznej mierze nie odczuwa skutków obecności koronawirusa. Niektóre przedsiębiorstwa, w tym część przewoźników, wprowadziły specjalną organizację pracy, m.in elastyczne godziny pracy lub możliwość pracy zdalnej.

Oddziały DACHSER w Korei Południowej

Aktualnie wszystkie oddziały DACHSER w Korei są otwarte. Nasi pracownicy, przez wzgląd na ich własne bezpieczeństwo, są proszeni o to, aby w miarę możliwości pracowali z domu. Zespoły operacyjne pracują w biurze w trybie zmianowym z zachowaniem elastycznych godzin pracy, co ma na celu ograniczenie opóźnień w zakresie świadczonych usług do minimum.

Logistyka transportu w Korei Południowej

Transport lotniczy:

  • Przewoźnicy realizujący rejsy na terenie Azji zawiesili loty pasażerskie do i z Korei Południowej. Tym samym odnotowano spadek przepustowości o ponad 50%.

Transport morski:

  • Obecnie nie odnotowano większych skutków oprócz pustych rejsów.

Krajowy transport ciężarowy:

  • Nieznaczne opóźnienia w odbiorze i dostawie, szczególnie z i do Taegu, wynikające z restrykcyjnych ograniczeń dotyczących transportu drogowego i środków zapobiegawczych. Brak poważnych problemów w innych miejscach w Korei Południowej.

W DACHSER wprowadziliśmy środki awaryjne, dlatego zaoferujemy Państwu najlepsze alternatywne rozwiązania pozwalające na utrzymanie ciągłości łańcucha dostaw w przypadku jakichkolwiek problemów z wysyłką.

Będziemy na bieżąco informować o aktualnej sytuacji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań prosimy o kontakt z lokalnym przedstawicielem DACHSER.

DACHSER na całym świecie
Skontaktuj się z nami
Kontakt Renata Krukowska