25-lat doświadczeń DACHSER DIY Logistics
Towar towarowi nierówny – na tym porównaniu bazują specjalistyczne usługi logistyczne DACHSER. Dwadzieścia pięć lat temu wydzielono z oferty rozwiązania zaprojektowane dla branży DIY - DACHSER DIY Logistics. Specjalistyczna usługa koncentruje się na sprawnej i bezpiecznej obsłudze logistycznej produktów do domu i ogrodu. Dziś ten obszar biznesowy realizuje około 7,85 miliona przesyłek i dostaw do placówek handlowych na świecie.
Termin Do it Yourself (pol. zrób to sam) ma bardzo szerokie znaczenie, a jednym z najczęściej spotykanych jest majsterkowanie. Niektóre osoby traktują to jako hobby, inne jako możliwość wykonania prac we własnym zakresie, a tym samym oszczędność w domowych finansach. To z myślą o nich powstają markety budowlane, czy z materiałami do wykańczania i dekoracji wnętrz oraz sklepy ogrodnicze. Oferują one dziesiątki tysięcy produktów, od śrubek i wkrętów, poprzez armaturę sanitarną czy oświetlenie, po grille lub gotowe do samodzielnego złożenia meble ogrodowe.
Drugą grupę klientów placówek handlowych stanowią firmy remontowo-budowlane. Zapewnienie ciągłości dostaw różnorodnego asortymentu produktów wymaga koordynacji wielu zamówień, miejsc odbioru i dostawy, jak też realizacji transportów niestandardowych ładunków. Właśnie dlatego 25 lat temu DACHSER wydzielił ze swojej oferty usługę DACHSER DIY Logistics.
DACHSER obsługuje każdy rodzaj dostaw – od całopojazdowych, przez drobnicowe, po dostawy bezpośrednie od producenta do klienta ostatecznego. W przypadku DIY mamy do czynienia nie tylko z szeroką ofertą produktową, ale także różnymi wielkościami czy masą przesyłek. Wszystko musi być dostarczone w odpowiednie miejsce, w odpowiednim czasie i zapakowane w odpowiedni sposób. Wymaga to stworzenia precyzyjnych procedur, ścisłego planowania, konsekwencji w realizacji i jednocześnie elastyczności przy niespodziewanych sytuacjach.
Decyzję o wydzieleniu z oferty DACHSER DIY Logistics podjęto już w 1998 roku, rozpoczynając od dostawy 300 000 przesyłek na terenie Niemiec. Obecnie realizowanych jest około 7,85 miliona przesyłek, zaś na liście odbiorców znajdują się sieci handlowe takie jak m.in. OBI, Bauhaus, Brico Depot, Castorama, Globus, Hagebau, Hellweg, Hornbach, Leroy Merlin, Merkury Market czy Bricomarche. Wśród zleceniodawców jest coraz więcej firm regionalnych, które dzięki możliwościom oferowanym przez DACHSER zyskują dostęp do nowych rynków zbytu. W 2022 roku z usług DACHSER DIY Logistics w Polsce skorzystało 480 polskich producentów DIY eksportujących swoje produkty na rynki europejskie, z czego 150 firm jest obsługiwanych regularnie. Dzięki tym możliwościom rozwijają się i stają się wiodącymi graczami na rynku.
DIY w e-commerce
W ostatnim czasie zmieniły się preferencje zakupowe klientów i coraz więcej transakcji dokonywanych jest za pośrednictwem Internetu. Wiąże się to często z dodatkowymi zleceniami transportowymi na linii producent – odbiorca końcowy i wymaga ciągłej modyfikacji łańcucha dostaw. Dodatkowo digitalizacja tych rozwiązań przekłada się na redukcję stanów magazynowych w tradycyjnych placówkach handlowych. Oznacza to mniejsze wolumeny dostaw, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłej dostępności produktów.
„Takie rozproszenie i złożoność łańcucha dostaw stawiają przed branżą TSL kolejne wyzwania. W DACHSER DIY Logistics możemy nie tylko skorzystać z wieloletniego doświadczenia, ale też zapewniamy usługi dodatkowe. Poprzez naszą gęstą sieć połączeń drogowych, morskich i lotniczych integrujemy producentów i sprzedawców na całym świecie. Odbieramy towar, magazynujemy, konfekcjonujemy konkretne zamówienia, dostarczamy do sklepów lub do klienta, organizujemy odpowiednią ekspozycję oraz zajmujemy się zwrotami i reklamacjami. Działamy tak zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. To nasze know-how, którym zdobyliśmy zaufanie kontrahentów i zbudowaliśmy pozycję na rynku” – dodaje Juliusz Pakuński z DACHSER DIY Logistics
25 lat doświadczeń
Jubileusz 25-lecia DACHSER DIY Logistics był obchodzony na targach spoga+gafa 2023 w Kolonii w Niemczech. To największe na świecie wydarzenie poświęcone temu sektorowi gospodarki. Stąd też na stoisku DACHSER wiele miejsca poświęcono prezentacji historii, a także wyzwaniom cyfrowej teraźniejszości. Dzięki obszarowi DACHSER oferuje elastyczne i zintegrowane rozwiązania dla sektora DIY nieprzerwanie od 1998 r. Ta ciągłość i głębokie zrozumienie wymagań branży pozwalają nieustannie rozwijać i dostosowywać ofertę do zachodzących zmian i potrzeb Klientów.